Thursday, June 18, 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Aduhh kalini kena cuba luruskan tangan untuk lukis pulak. Okay harini Prof DrN macam biasa lah ada suruh kami lukis logo berdasarkan lirik lagu yang diberikan. Jadi marilah tengokk lukisan logo yang tak seberapo ni ...


Berdasarkan logo tersebut, kita boleh lihat kebersamaan sebuah keluarga itu yang terdiri daripada ayah, ibu dan anak yang saling melengkapi. Pegangan tangan itu menunjukkan situasi yang meggambarkan bahawa walaupun apa yang terjadi, kiita ibarat air yang dicincang takkan putus agitew.

Lirik lagu

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
saya tetap berhati-hati
meenjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka

Rujukan :

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi.
Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu

No comments:

Post a Comment